12/11/09

Yapay Zeka

Ne dedim ben gecen yazimda? Dedim ki kar yagar, hava bozar ve ben sevinirim. Nereye seviniyorsun yahu. Bir ciktim disariya kar yagmis. Super bir durum. Oyle olmasi gerek en azindan yani. Neyse bakindim saga sola soyle. Gozlukler yok tabi yanimda, hafif ilerleyince anladim bir de yagmur yagiyor. Buyur sana super gun. Ayagimda spor ayakkabi. Ciktim yukariya semsiyemi almaya. E tabi 1 hafta onceden birakirsan is yerinde onu da bulamazsin yerinde. Beremi aldim onun yerine. Indim assagiya tekrardan. Kar yagmis, uzerine yagmur yagiyor ama hava soguk oldugundan erimiyor kar. Olmus sana sulu kar. Heryer ama. Obek obek su birikintileri olmus. Ziplaya hoplaya giderken dusundum ki: "Eger sen allahin kuluna boyle gerzek filan dersen aha boyle olur" Adam gerzek ama. Ha diyeceksiniz niye? Oturup izleyin derim.
Is yaptik bir guzel. yorucu da degildi. Dusundum ki ben bayadir izlemek istedigim bir filmi izlemiyorum. Soloist... Kadroya bak: Robert Downey Jr, Jamie Fox. Ne kadar guzel film diye dusunuyor insan. Tabi izleyene kadar. Patladim yahu filmi izlerken. Simdi yanlis anlasilir bu, film cekilmez filan degil aslinda. Guzel bir drama ama Robert Downey Jr.'i oyle bir yakistiriyorum ki ben IronMan'e, boyle dramatik olaylarda hemen ucuverecek filan saniyorum. Oturtamiyorum adami baska role. Adma yine ayni adam ama. Kendinden emin, laf dinlemez, olabildigine rahat... Her film-oyuncu oyle olmuyor mesela. Keanu Reeves diyelim. Tamam mal bir kisilik, tip filan ama her dakika, her filmde durdurmasini beklemiyorsun kursunlari. Aslinda Tropic Thunder'da da beklemedim ben Robert Downey Jr'in ucmasini filan. Demek ki yonetmende bitiyor durum biraz da. Gerci adam zenciydi yahu filmde. Onun O adam oldugunu anlamak bile zor. Komik bir filmdir aslinda o da. Guzel oyunculuk filan. Jack Black bozmustu o filmi de bana kalirsa. Sulu bir adam abicim. Ayni Vince Vaughn gibi. Surekli gereksiz bilgi veriyor adama. Robert Downey Jr'a donecek olursak durdu durdu gozunden vurdu son anda. Guzel oynuyor bana kalirsa. Diger super kahramanlar gibi ezik bir kisilik yok adamda. Dusun simdi sen koskoca ucagi durduruyorsun, uzaya cikiyorsun filan ama gercek hayatta nesin? Siradan, hatta siradan bile degil, ezik bir gazeteci. Spiderman'de oyle. Kolundan orumcek agi cikiyor be adam ne resmi ne gazeteceligi. Duz duvara tirmaniyorsun sabah aksam, kiz arkadasin yok. Tirmanirsin tabi.
Sonra bakiyim kim var oyle ezik superlerden... Batman diyecegim ama onda yine eziklik yok. Sirketi var, super arabalar, 1500 katta filan yasiyor. Bir nebze yine hafifletici sebepleri var. Tabi cikip "benim lan Batman" demek biraz zor ama iste Batman'de karanlik bir kisilik kendine gore. Digerleri hic valla, ezik buzuk yasa sonra cik adam kurtar. Yapilacak is degil.
Komedi filmleri de bu aralar iyi olmamaya basladi. Four Christmases'i izledim gecen gun. Izleyemedim gerci. Sarmadi pek. Dun gece de "All About Steve" e baslayip kapattim. Gerci Hangover'i tek gecerim dersem yeridir. Ayni adam oynuyor diye All About Steve'in guzel olacagini dusundum ama dayanabilirsen. Klise kaldi boyle geek hatunlarin cool adamlarla cikip asik olmalari. Hollywood bozuldu diyorlardi da inanmazdin. Tekrar ediyor bildigin kendini. Allahtan Ironman 2 geliyor Mayis'ta da keyfimiz yerine gelecek. Bekledigim pek film yok valla onun disinda. Bakalim gerci daha erken birseyler soylemek icin. Tam fragmanlar filan da yok butun filmlerin. Mayis'ta film sezonu acilinca umarim bu yaziyi hatirlarim da birseyler yazarim yine bunun uzerine.

Biraz sonra Final sinavima girecegim. Otrudum super kahramanlardan bahsediyorum. Filmler filan. Ne guzel valla. Soguk gerci burasi baya. Usumedim aslinda ama iste sogukluk geliyor yukardan yukardan. Simdi hemen yaparim sinavi cikarim dersten. Oh mis gibi...
Okuldaki bilgisayarlari boyle kendi amacima uygun kullaninca kendimi biraz iyi hissediyorum ben. Gerci ben en azindan kullanmasini biliyorum diye dusunuyorum. Biraz once zenci kardeslerimizden bir tanesi bir kitaptan 10 sayfa print ediyorum diye 110 sayfa print ettikten sonra benim klavyeleri biraz eskitmem cok onemli degildir okul icin. Ha baska ne yapiyorsan dersen okuyorum ekrana bakip boyle makale RSS filan. Daha bir kere print almadim buradan. Eskiden alirdim ama E-Mail sagolsun ki herkesi kurtariyor bu dertten. Kitaplar da basladi artik E-Book'lardan boyle reader'lara dokulmeye filan. Komple kalkar soyle 100 yila kadar yazili basin filan. Eline gazete alip cikana "yahu kacinci yuzyilda yasiyoruz?" diye bakip bakip ayiplarlar muhtemelen. Diyecegim odur ki boyle acayip ilerledi teknoloji. Halen ben birbirlerinden kopuk olduklarini dusunuyorum cogu seyin. Onunda tek suclusu su programcilardir kardesim. Bir bulamadilar yapay zekayi. Bulduklarinda gec olmasa bari. Gerci gec olsun guc olmasin da istemem oyle Terminator tarzi bir olay. Bulacaklarsa da adam gibi kardes olalim. Niye olduruyorlar bizi onu da anlamis degilim. Gerci biz de onlari oldurecegiz oyle bir durumda ama burada basliyor iste tartisma. Cani yok ama mantikli dusunuyor. Bu ona can vermis olabilir mi? Yani illa organik mi olmasi gerek? Neyse zamani gelince dusunuruz onu. Ogretmen geldi temizleyin masalari filan diyor. Ders mi? Programcilik dersi. Cok calisip bulacagim ben yapay zekayi. Salacigim insanlarin uzerine sonra. Kesip bicsinler. Gerci bu sinifta 10 kisi var. Hepsi bulursa insanalara kalmaz, birbirlerini kesip bicerler...
Yine dar zaman da yazdim iyi mi yaziyi. Hadi cikmaliyim ben simdi. Millet sinava basladi ben yaziyorum hala. Sifir alacagim yoksa...

No comments:

Post a Comment