12/18/09

Keske...

Ne zaman bir yudum alsam su alkolden aklimda bitiyorsun sen hep...
Hatirliyorum o gunlerimizi. Sen bilgisayar basinda, ben yaninda. Gece gec saate kadar yanindayim.
Aliyorum elime bir kalem, bir de sen veriyorsun oradan bir kagit.
Oturup resim ciziyorum... Cok begendin sen hep benim cizimlerimi.
O yuzden hic cizmedin sen benim okuldaki resim odevlerimi.
Yapardim zaten, biliyorsun. Sen kimyayi severdin, ben resmi. Resim der baska birsey demezdim.
Demedim de... Hala daha demiyorum.
Sen bana hani o gun dedin ya halamlarda oturuken sirtima vurupta...
"Nasil istersen onu yap oglum" diye... Ben o gun senden oyle bir guc aldim ki...
Senin verdigin o gucle, o arkamda durdugun kaya gibi guvencenle oyle bir ilerliyorum ki ben bu yolda.
Simdi bitsen yanimda gulersin sakllarinin arasindan sakince, gururla...
Onceden yolladigim resimlere bakipta anneme dermissin "benim oglum mu yapiyor bunlari tek basina?" diye...
Yardim edecektin sen oysa bana...
Yine yaptin yapacagini degil mi? Yaptirdin bana butun isleri.
Zevkle yaptim ben de aynen senin gosterdigin gibi.
Olmadiysa da bir kenari, dusundum... "burada olsaydi nasil yapardi?" diye...
Olduramadim ama elimden gelen en iyisi bu benim.
Biliyorum cok ogrenmem gerek, cok ilerlemem gerek bu yolda.
Cok seyler gorecegim daha, yeni basladik degil mi?
Bir adim ilersini dusunecegim ben hep...

O gecelerden bir geceydi yine, dukkandaydik.
Ben senin solunda, sen bilgisayarda.
Rovasata ceken bir futbolcu cizmistim ben.
Sen ona baktin... Gozlerini kamastirip bir daha baktin... "Cok guzel olmus " dedin...
Aldin onu koydun bir kenara.
Dusunmedim ben senin soyledigini hic. Yapmistim cunku ben o resmi, yine yapardim.
Aldiris etmedim.
Ertesi gun gelen yakin bir arkadasina "Su dinamiklige bak yahu" diyip cikarip gosterdin..
Gulebildim sadece. Bildigim en guzel duygu oydu cunku o zamanlar. Cok kucuktum...
Hatta bir keresinde de Sinter Seramik'te bana bir seramik getirip. "Boya istedigin gibi" dedin...
Ben de boyarken aldin elimden fircami "Bak boyle yap" dedin...
Ben ne zaman bir tablo, bir resim yapmaya kalksam hatirlarim onu...
Hala da senin gosterdigin gibi yaparim biliyor musun?
Biliyorsun tabiki...
Pisirdik sonra biz o seramigi. Sen onu cerceveletip duvarina astin.
Arkasindan pastel boyalarla yaptiklarim geldi. Onlari da cerceveletip astin duvarina.
"Nereyi cizeyim?" dedigim de o kadar basit soylerdin ki, hep daha fazlasini isterdim senden.
Oysa sen hep ayni seyi soylerdin...
"Gordugunu ciz..."
Ciziyorum simdi gorduklerimi okullarda. Oysa sen bunu bana seneler once soylemistin.
Anlamamistim onemini...

Cok ufacik seylerden zevk alirdin sen hep. Cok kucuk olsalarda, seni mutlu ederlerdi.
Cok guzelmis o duygu meger...
Hatirlar misin o zaman bizim bahcemize dolmus gelmezdi. Birakirdi uzaklarda.
Ben de cilgin cocuk, indim orada. Yuruye yuruye geldim senin yanina.
Cam agaci dikmistik. Benim diktigim bir tanesi vardi ki cok kocaman olmustu.
En son 3,5 sene once gordum, boyumu gecmisti...
Ben hatirlarim ki o gun senin yanina yuruyerek geldigimde, kovayla su tasiyip cicekleri sulamistim.
Hala hatirliyorum biliyor musun?
Biliyorsun tabiki...

Onca zaman sonra... Herseyden sonra.
Herkesten, butun olaylardan sonra.
Hatirladigim en net sey nedir biliyor musun?
Hani dedemi kaybetmistik.
Ben inmistim mezarina. Tahtalari koyup son gorevimi yapmistim ya.
Kapandiktan sonra seni aramisti gozlerim.
Agladim aglayacagim.
Oysa cenazede, ustelik bu kadar yakindan birisinin cenazesinde aglanir degil mi?
Aglayamadim ben...
Guclu olmaliydim senin gibi...
Basim dik, yenilmemis, hayata karsi duran olmaliydim...
O gun neden sana baktim biliyor musun?
Dayanamadim cunku...
Sendin benim ornegim... Sen olmadan aglayamazdim ki ben...
Gordum seni sol arkada... Bana bakiyordun... Actin kollarini sonra...
Yaklastim yanina, son adimlarda tutamasam da kendimi sarildin ya bana orada oylece.
Herkesin ortasinda, kimseyi gormeden agladim ya ben senin kollarinda hayatimda ilk defa herkesin onunde...
"Aglama, bak deden de istemezdi" dedin bana...
Istemezdi gercekten...
Hickira hickira agladim ben sen bana sarilirken...
...ama babasinin oglu. Gormesin diye kimse sildim goz yaslarimi, oyle dondum.

Simdi senin oldugun yerden cok uzaktayim.
Her hatiran, her anin kalbimde benim.
Basin dik olsun senin hep olur mu?
Dedigime bak yahu, senin zaten basin hep dikti ogullarina karsi...
Biliyordun ki, inaniyordun ki hep en iyisini yapacagimiza...
Oyle de yapiyoruz baba...
Ayri yerlerde olsak bile ayrilmadik biz hic.
Hic tam olmadik ki biz zaten. Alisigiz ayriliga.
Keske sen de bir telefon uzagimiz da olsaydin be baba...
Keske yollasaydim sana yaptiklarimi...
Keske hatirlatsaydin bana yine "anneni ara" diye...
Keske olsaydin da beraber gelseydik herseyin ustesinden.
Arasaydim seni birseyi merak ettigimde...
Keske...

1 comment:

  1. Ağlattın beni yine. Zaten ağlamaya müsaitim bu gün. Kim dokunursa ağlıyorum... Kimse bilmez belki ama çok severdim ben babanı. Bana da babalık yaptı zamanında. Çok şey öğrendim ondan. Kızıyodum bazen, o da bana kızıyodu gerçi ama... O gittiğinde çok üzüldüm kardeşim. Sen bana demiştin ya bi gün, sana emanet diye... Emanetine sahip çıkamadım kardeşim...

    ReplyDelete